Documentație articol de presă
2 dec. 2022
Germany
- Articole de presă (ro)
- 3.236 Caractere (exclusiv interspații)
- 11 Imagini presă
- 125.8 MB
Descărcați documentația articolului de presă
Construcția Terminalului 3, Aeroportul Frankfurt, Germany
La capătul de sud al aeroportului din Frankfurt, Terminalul 3, cu designul său futurist, este în prezent unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Europa. La finalizarea construcției în 2024, până la 19 milioane de călători vor putea ajunge și pleca de la cele trei porți noi în fiecare an. PERI l-a asistat pe Max Bögl cu construcția platformei de drive-by, care va oferi în viitor pasagerilor acces direct la nivelul de plecare al Terminalului 3.
Platforma de trecere de 550 m lungime și 27 m lățime, cu suprafața totală a podului de 15.300 m², este susținută de 70 de coloane în formă de V la o înălțime de peste 10 m și leagă cele două rampe de acces și de plecare de terminal. . Inginerii de la PERI au proiectat un cărucior de cofraj personalizat pentru acest proiect complex de construcție folosind Kit-ul de construcție VARIOKIT Engineering și Kit-ul de schele PERI UP ca bază. Avea 40 m lungime, 25 m lățime și până la 12 m înălțime – și cântărea puțin sub 500 de tone. Procesul de construcție a fost realizat în întregime în 3D.
Coborât hidraulic, repoziționat separat
Cu un sistem hidraulic integrat, întregul cărucior de cofraj ar putea fi coborât cu 2,20 m pentru lovire și repoziționare. Între coloanele în formă de V, soluția PERI era formată din șase vagoane individuale care puteau fi separate pentru relocare și lovire. În afara coloanelor în formă de V mai existau două unități de transport care aveau fiecare 40 m lungime și puteau fi mutate dintr-o singură bucată. Pentru procesul de mutare în direcția longitudinală și transversală, PERI a dezvoltat un angrenaj hidraulic special pentru mers, care putea fi transportat înainte și înapoi între unitățile individuale de transport rapid, ușor și manual.
Grinzile – o provocare separat
Cofrajele grinzilor oblice și în formă de V ale platformei de trecere a reprezentat o provocare deosebită. În acest caz, a fost necesară blocarea și lovirea grinzilor separat de căruciorul de cofraj – și într-o zonă foarte restrânsă. Acest lucru a fost realizat prin intermediul unui mecanism de pliere și al cofrajului MAXIMO Structure Panel datorită înălțimii mai mici de construcție în comparație cu cofrajul grinzii. De asemenea, MAXIMO Structure a făcut posibilă atingerea clasei de beton arhitectural SB2 dorită. Cofrajul cu grinzi a fost operat de pe o Platformă PERI UP amplasată în burta căruciorului de cofraj. Pentru a îndeplini toate cerințele de securitate a muncii, toate punctele de acces și platformele de lucru din căruciorul de cofraj au fost construite folosind Kit-ul de schele PERI UP.
Mai rapid și mai sigur cu o documentație excelentă
Documentarea căruciorului de cofraj a fost un domeniu cheie de atenție. Pe lângă calculul structural verificabil, care a cuprins peste 1.500 de pagini, a fost creat un manual de operare parțial digital cu marcaj CE independent. Codurile QR puteau fi scanate pentru a deschide secvențe video scurte care explicau pașii de lucru în detaliu.
A fost nevoie de mai mult de 16 ore pentru a betona prima secțiune de betonare de 36 m lungime. Toate deformațiile au fost în intervalul de toleranță. Pentru finalizarea proiectului au fost necesare 14 etape de construcție. Caruciorul de cofraj, cu o greutate de aproape 500 t, a fost gata pentru a fi mutat la următorul ciclu în doar o săptămână – cu aproape două săptămâni mai rapid pe secțiune de betonare decât era planificat inițial.