You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

04
mai
04
mai

Complexul Bandra Kurla (BKC): PERI ajută la construcția celei mai mari stații de metrou din Asia

4 mai 2020


Documentație articol de presă

4 mai 2020
Mumbai, India
  • Articole de presă (ro)
  • 4.728 Caractere (exclusiv interspații)
  • 7 Imagini presă
  • 83.4 MB
Descărcați documentația articolului de presă

Mumbai Metro - stația Complex Bandra Kurla (BKC), Mumbai, India, Mumbai, India

Complexul Bandra Kurla (BKC) este o stație de metrou din Mumbai, un sistem de tranzit rapid care este în prezent în construcție. Sistemul rapid de tranzit din metropola indiană va servi orașul Mumbai însuși, precum și întreaga sa zonă metropolitană din statul federal Maharashtra. Furnizând soluții complete de cofraje și schele, PERI acordă asistență de când a început construcția proiectului major în aprilie 2019, astfel încât BKC să poată fi finalizat pe o perioada de timp de construcție solicitantă de numai 14 luni.

Complexul Bandra Kurla (BKC) este situat pe secțiunea liniei Colaba-Bandra-SEEPZ de 33,5 kilometri (cunoscută și sub denumirea de linia 3) care leagă cartierul de afaceri Cuffe Parade din sudul orașului cu Santacruz Electronics, zona de procesare a exporturilor (SEEPZ) și Aarey în nord. După finalizare, BKC va acționa ca un punct extrem de important pentru pasagerii care doresc să se schimbe rapid la linia 2. Caracteristică specială: BKC va fi cea mai mare stație de metrou de pe continentul asiatic.

O construcție subterană complex

Stația de metrou de 475 m lungime și 30 m latime este formată din două niveluri subterane. Primul nivel are 8,4 m înălțime, terminând cu o placă de 750 mm grosime. Al doilea nivel are 5,5 m înălțime și se încheie cu o podea de 1.200 mm. Deoarece toate încărcăturile care acționează pe plăci sunt transferate direct în coloane, între coloane și plăci au fost utilizate panouri cazatoare de aproximativ 1450 mm.

Concretizarea zidurilor de sustinere a fost prima provocare cu care s-a confruntat echipa de construcție din cauza faptului că era imposibil să absoarbă presiunea orizontală din beton proaspăt pe cofrajul de pe perete, folosind legături de cofraj din cauza poziției subterane în sus cu pământul. Ceea ce era necesar a fost o soluție de cofraj cu o singură față, care ar putea acoperi, de asemenea, suprafața secțiunilor de betonare de 24 m și lungime de 4,5 m înălțime la o singură turnare.

Construirea zidurilor de sustinere la o adâncime de aproximativ 16 metri

PERI a venit cu o soluție cu scop special, care a asigurat că pereții de sustinere pot fi construiți într-o singură piesă turnată și în dimensiunile secțiunilor necesare: sistemul de escaladă SCS cu o singură parte, în combinație cu sistemul de cofraj cu panou LIWA. Cu ajutorul sistemului SCS Climbing pentru cofrajele de perete fara tiranti, a fost posibilă transferul încărcăturilor rezultate din presiunea betonului proaspăt prin legături de urcare și în secțiunea anterioară de betonare prin intermediul brațelor. În acest fel, s-a putut respecta ciclul de betonare exigent de numai 25 până la 30 de zile care a fost stipulat.

Cofrajul pentru panoul LIWA a fost folosit și la șantierul din Mumbai pentru construcția coloanelor de 8,4 m. Acest cofraj de sistem se remarcă nu numai datorită greutății sale reduse, ci și datorită benzii sale perforate integrate. Acest lucru a permis echipei de șantier să folosească elementele într-o manieră polivalentă. De exemplu, a fost posibilă formarea coloanelor într-o singură operație și fără utilizarea de componente cu scop special. Optarea pentru sistemul LIWA în locul unui sistem de cofraj convențional a dus la economii de timp valoroase și la o reducere semnificativă a costurilor de personal.

Sistem de schele modulare ca suport pentru placa, adaptabil la înălțime

Echipa șantierului s-a confruntat cu o altă provocare atunci când a fost vorba de construirea unei zone de placă cu o grosime de 750 mm și a pardoselii cu acoperiș de 1.200 mm, care acoperă o suprafață de 24 m x 32 m. Soluția a venit sub forma suportului pentru placa, adaptabil la înălțime PERI UP Flex Shoring Tower Plus. Cu ajutorul tevilor verticale și a riglelor orizontale ale schelei modulare PERI UP Flex și a câtorva componente suplimentare, a fost posibil să se construiască suporti adecvati ideali pentru mesele cofrante. De asemenea, a fost posibil să se ajusteze pozițiile tevilor verticale, astfel încât acestea să fie perfect echipate pentru a face față sarcinilor care trebuie transferate, fiecare teava putând absorbi o sarcină maximă de 40 kN.

Pentru a forma plăcile, TABLA MODULE VT Slab Table a fost utilizata în combinație cu grinzile de cofraj VT 20K, care se remarcă datorită eficienței ridicate. Zonele de cofraj pe scară largă ale meselor cofrante au fost mutate rapid și ușor de macarale și căruciorul mobil. Foile cofrante au fost preasamblate la fața locului, ceea ce înseamnă că au fost gata de utilizare în cel mai scurt timp, contribuind astfel la executarea lină a graficului de construcție critic în timp.

Asistență completă la fața locului din partea PERI

Până în prezent, PERI a livrat aproximativ 480 de tone de cofraj și material de schelă pe șantierul clientului. Inginerii de planificare și construcții de la PERI au fost, de asemenea, prezenti pentru a sprijini și instrui echipa șantierului pe întregul proces, pentru a se asigura că proiectul major de construcții este finalizat în perioada de construcție programată de 14 luni. Complexul Bandra Kurla este programat pentru finalizare în 2020.