Podul Filstal de 85 m înălțime și 485 m lungime reunește toate provocările construcției podurilor: o metodă de construcție sofisticată cu suprastructuri zvelte și piloni înalți de pod care iau forma de Y la coroană, cerințe arhitecturale ridicate de beton și timp scurt pentru a respecta termenul de finalizare.
Podul Filstal, Mühlhausen im Täle

Expertiză în soluții și sisteme modulare in constructia podurilor

Planificarea și serviciile orientate către client, combinate cu sisteme modulare coordonate, formează baza pentru dezvoltarea soluțiilor de cofraje și schele care sunt potrivite pentru aproape orice cerințe de șantier, inclusiv proiecte complexe de infrastructură. Ingineri experimentați PERI au asistat la construcția Podului Filstal, punând în aplicare expertiza lor extinsă în soluții.

Data
10. august 2022
Locație
Germany
Inginerii PERI au asistat la construcția pilonilor, suprastructurii și portalurilor de tunel folosind expertiza lor în soluții și sisteme de cofraje și schele modulare, coordonate.

Descărcați comunicatul de presă

Imaginile în detaliu

Următoarele sunt o prezentare generală a imaginilor conținute în setul de presă.

Podul Filstal, lung de 485 m, face parte din noua linie feroviară de mare viteză Wendlingen-Ulm. La o înălțime de 85 m, este unul dintre cele mai înalte poduri de cale ferată din Germania, leagă tunelul Boßler din nord cu tunelul Steinbühl din sud. Întrucât șinele rulează pe două secțiuni separate de pod, structura este extrem de solicitantă în ceea ce privește arhitectura și inginerie.

Furnizor de soluții

Podul Filstal reunește toate provocările construcției podurilor: piloni înalți de pod care se lărgesc în formă de Y la coroană, o metodă de construcție sofisticată cu suprastructuri zvelte, cerințe arhitecturale ridicate de beton și limita de timp pentru a respecta termenul de finalizare din cauza ajustării intermediare a modelului structural al structurii podului. În PERI, un furnizor de soluții cu experiență pentru proiecte de cofraje și schele a fost disponibil pentru a sprijini partenerii consorțiului de construcții, Max Bögl și PORR. În special atunci când cerințele s-au schimbat în timpul procesului de construcție, specialiștii în infrastructură au găsit întotdeauna o soluție pentru a respecta termenul de finalizare și, în același timp, a obține o calitate înaltă a execuției. În toate fazele, planificarea digitală 3D a oferit vizualizări ale cofrajelor și utilizării schelelor, simplificând astfel comunicarea cu diverșii factori de decizie.

Kit de construcție a digului

Trei sisteme modulare PERI au servit drept bază de cofraj și schele pentru lucrările de construcție a pilonului de pod. Arborii subțiri din beton armat s-au ridicat, ciclu cu ciclu, cu ajutorul cofrajului urcător RCS ghidat de șină. În zonele complicate de expansiune de la capul digului, platformele de lucru bazate pe sistemele de urcare RCS și SCS au asigurat transferal incarcaturilor în siguranță. Pentru aceasta, schelele de armare PERI UP instalate în jurul perimetrului au oferit un mediu de lucru sigur.

Caracteristica specială Y-pier

Modul în care s-au lucrat digurile înclinate dintre capul pilonului Y și suprastructură a fost o caracteristică specială a proiectului. În acest scop, inginerii PERI au proiectat un cărucior de finisare ghidat pe șină, combinând Sistemul de schele PERI UP cu tehnologia de cățărare VARIOKIT și RCS. Acest lucru a permis ca întreaga unitate de schelă să fie mutată hidraulic în trepte de 50 cm până la poziția dorită, ghidată în siguranță prin șinele și pantofii RCS Climbing Rails pe capacele de pilon înclinate și conectată la structură.

Soluții combinate pentru suprastructură

Cele două suprastructuri cu o singură cale paralelă una cu cealaltă au fost construite ca grinzi cap la cap din beton precomprimat folosind un cărucior de cofraj – mai întâi podul de vest, apoi podul de est. Parapeții în consolă de pe podul de vest au fost construiti în secțiuni de 24 m, folosind un total de patru cărucioare pentru parapet în consolă VARIOKIT. Cărucioarele VARIOKIT au fost apoi echipate cu suspensii suplimentare de schelă PERI UP și apoi au putut fi folosite și pentru lucrări de finisare de asigurare a calității. În același timp, soluția PERI ar putea fi utilizată ca schelă de asamblare pentru peretele de protecție împotriva vântului prin adăugarea de schele suplimentare și îngrădirea acestuia după cum este necesar ca protecție împotriva vântului și a intemperiilor.

Pentru a accelera considerabil procesul de construcție, platformele de lucru de pe suprastructura de est au fost ținute la dispoziție pe toată lungimea podului astfel încât parapetul să poată fi construit în secțiuni. Soluția VARIOKIT specifică proiectului de la inginerii PERI a luat în considerare aici și aplicațiile suplimentare de asamblare și finisare ale platformei. Grila de bază metrică a ambelor sisteme modulare, VARIOKIT și PERI UP, a deschis calea pentru un număr aproape nelimitat de combinații din toate punctele de vedere, ceea ce a fost extrem de benefic pentru planificare, analiza structurală și lucrările de construcție la fața locului. Pentru aceasta, partenerii consorțiului Max Bögl și PORR au avut alături un subcontractant competent în Schäfer Gerüstbau, care a avut deja experiențe pozitive cu ambele sisteme PERI în timp ce efectua lucrări de asamblare pe nenumărate șantiere. Cu procese de lucru sigure și coordonate, termenele convenite ar putea fi respectate fără întreruperi care ar putea întârzia construcția. Nivelul ridicat de siguranță în lucru a facilitat atât procesele de asamblare a cofrajelor și a schelelor, cât și utilizarea ulterioară la înălțimi mari și în zona trecerii autostrăzii de la Drackensteiner Hang pe A8.

Versatilitatea impresionantă a Kitului de schele PERI UP a făcut ca schelele suspendate să poată fi adaptate optim la geometria podului. Utilizarea noii, a doua generație de componente PERI UP a dus, de asemenea, la avantaje vizibile de greutate și a crescut capacitatea portantă, de exemplu, permițând standardelor să fie dublu știft. În plus, grinda de cofraj a sistemului modular, ușor de manevrat, ar putea fi utilizată pentru a instala rapid și ușor podurile în trepte de 25 cm până la o lungime de 10 m - fără țevi și cuplaje.

Portaluri de tunel

Intreg pachetul oferit de PERI, care cuprinde servicii de inginerie, asistență pentru șantier, montatori șefi și pre-asamblare în fabrică, a inclus chiar și construcția finală a portalurilor tunelului ca o tranziție între pod și tunel. Deoarece căruciorul de cofraj pentru tunel a fost bazat și pe kit-ul de construcție VARIOKIT Engineering cu componente de sistem de închiriat, a fost posibil să se dezvolte o soluție de proiect personalizată, să o livreze și să o asambleze pe șantier în cel mai scurt timp. Au fost luate în considerare atât adânciturile de format mare pentru propagarea sunetului, cât și secțiunile care trebuiau formate și betonate pe o latură.